Investujte do budúcnosti. Takzvané Megatrendy sú založené na očakávaniach, ktoré už formujú a ešte budú formovať našu spoločnosť v najbližších desiatkach rokov. Otázkou nie je či, ale kedy a v akom rozsahu ovplyvnia našu budúcnosť.
Pojem Megatrendy predstavil futurológ John Naisbitt v knihe Megatrendy, ktorá sa stala v roku 1982 bestsellerom. Dnešné globálne Megatrendy ponúkajú príležitosť investovať do tém, ktoré z dlhodobého hľadiska zásadne zmenia svet, a preto investorom ponúkajú dobrý potenciál rastu. Ako popredný poskytovateľ finančných služieb a investičný špecialista staviame most medzi sociálno-ekonomickými výzvami a ochotou súkromných investorov investovať do týchto tém. Komplexné znalosti relevantných tém, odborné skúsenosti v oblasti investícií a vízia pri tvorbe investičných riešení na mieru - to sú výhody, ktoré ponúka Swiss Life Select svojim klientom. Sme presvedčení, že inovatívne tematické investovanie vás osloví a stane sa súčasťou vášho dlhodobého investičného portfólia.
Megatrendy sú silnými investičnými témami, pretože sú:
Dlhodobé
Nebudú ovplyvňovať ekonomiku 25 mesiacov, ale minimálne najbližších 25 rokov
Globálne
Neovplyvňujú len vybrané krajiny, ale prakticky celé ľudstvo.
Všestranné
Zasahujú do všetkých sfér ľudského života aj priemyselných odvetví.
Nezvratné
Zastaviť ich je prakticky nemožné.
Päť globálnych Megatrendov
Ich dôsledky by mohli byť rovnako významné ako vynájdenie elektrickej energie,
ktorá odštartovala priemyselnú revolúciu začiatkom 20. storočia. V čom ponúkajú Megatrendy investičné príležitosti?
Rapídna urbanizácia
Viac ako polovica ázijskej populácie bude žiť v mestách do roku 2030. A podľa OSN by v roku 2050 malo žiť v mestách viac ako dve tretiny svetovej populácie. Podľa reportu od McKinsey, v októbri 2018 bolo v TOP 50 veľkomestách koncentrovaných 8 % globálnej populácie, 21 % svetového HDP, 37 % vysokopríjmových ľudí a 45 % firiem s obratom cez jednu miliardu dolárov.
Rozvoj miest prináša veľký dopyt po výstavbe bývania a infraštruktúry. Mestá zvyšujú životnú úroveň obyvateľov, podiel strednej vrstvy a jej výdavkov rastie. Zvyšuje sa dopyt po logistike a spracovaní odpadov. S rastúcim trendom inteligentných miest prichádza dopyt po nabíjacej infraštruktúre a vysokorýchlostnom internete.
Demografická a sociálna zmena
Populácia ekonomicky aktívnych ľudí by sa v 2021 mala po prvý raz začať zmenšovať. Taliansko a Nemecko vedú v Európe v mediánovom veku ich populácie s hodnotami 47,9 a 46,6 roka. Stále však zaostávajú za Japonskom, kde mediánový vek populácie dosahuje 48,2 roka. V západnej Európe je každý piaty človek starší ako 65 rokov. V najbližších desiatich rokoch to bude každý štvrtý.
So starnutím populácie rastie dopyt po sociálnych službách, lepšej zdravotnej starostlivosti, ale dramaticky aj výdavky na psov či mačky. Vo svete totiž pribúdajú jednočlenné domácnosti s domácim zvieraťom. Pre starších je spoločníkom budúcnosti inteligentný robot. Ľudia chcú jesť zdravšie, čerstvé potraviny. Chcú cestovať a zabávať sa.
Technologické inovácie
Vyše 51 % globálnej populácie malo v roku 2019 prístup k internetu. Sieť 5G má potenciál urýchliť využitie umelej inteligencie naprieč priemyselnými odvetviami a príchod autonómnych vozidiel, telemedicíny, rozvoja inteligentných miest a vecí plne ovládaných cez internet. Objem prenosu mobilných dát by mal v roku 2021 prekročiť 269 miliónov gigabajtov mesačne.
Koronavírusová kríza posunula používanie technológií na inú úroveň. Príležitosť však neznamenajú len priame investície do inovácií. Ale napríklad aj do ťažby lítia používaného v elektromobiloch, či polovodičov, ktoré spájajú jednotlivé zariadenia v našich inteligentných domácnostiach, či do sieťových komponentov 5G architektúry.
Zmena klímy a nedostatok prírodných zdrojov
Od roku 2000 sme zaznamenali celkovo 18 z 19 najteplejších rokov v histórii. Hladina morí rastie dvakrát rýchlejšie ako pred 25 rokmi. Švajčiarska zaisťovacia spoločnosť Swiss Re odhaduje, že prírodné katastrofy a extrémne počasie sa v roku 2018 podpísali pod škody vo výške 146 miliárd dolárov. Dopyt po vode sa zvyšuje. V roku 2025 by mal globálne dosiahnuť 4 800 kubických kilometrov.
Svet stále viac hľadá inovácie, ktoré by zefektívnili boj s klimatickými zmenami a zamedzili znečisťovaniu životného prostredia. Alebo nahradili nedostatkové materiály, ktoré dnes používame napríklad v batériách mobilných telefónov alebo ako jednorazové plastové obaly. Zlepšenie procesov spracovania odpadov a recyklácie je rovnako výzvou ako investičnou príležitosťou.
Rast globálneho bohatstva
Čínska stredná vrstva by mala rásť približne o 45 percent k číslu takmer 1,2 miliardy ľudí do roku 2030. HDP Číny na obyvateľa dosahovalo v roku 2000 úroveň 8 % amerického HDP na hlavu. Dnes je to už 30 %. Veľký potenciál rastu má India, ale aj okolité štáty ako Vietnam, Bangladéš. Technológie môžu pomôcť k rastu aj Latinskej Amerike. Penetrácia mobilov v Mexiku dosahuje 90 %.
Čína je dnes kľúčovým trhom pre mnohé značky. Práve preto, že dokázala výrazne pozdvihnúť strednú vrstvu obyvateľstva. A tento trend pokračuje aj v ďalších krajinách. Do roku 2030 sa podľa štúdie Brookings Institution zvýšia výdavky spotrebiteľov z ázijskej strednej triedy o ďalších 24 biliónov amerických dolárov.
Naše riešenie pre trvalo udržateľný úspech
Váš investičný poradca zo spoločnosti Swiss Life Select využíva know-how najväčších svetových správcov na to, aby Vám pripravil individuálnu investičnú ponuku na základe vašich požiadaviek, potrieb a vzťahu k investičnému riziku. Nechajte sa inšpirovať nápadmi, ktoré sú základom vašej finančnej budúcnosti.
Best Select Stratégie. Váš vstup do sveta investícií
Svetoví správcovia
Vychádzajú z globálnych investícií do aktívnych aj pasívnych ETF fondov svetových správcov.
Bohaté spektrum
Vhodne ich dopĺňajú investíciami do Megatrendov, nehnuteľností a alternatívnych investícií.
Faktorové investovanie
Využívajú faktorové investovanie pre optimálne nastavenie rizika a výnosu.
Široká diverzifikácia
Ponúkajú širokú diverzifikáciu naprieč sektormi, regiónmi aj jednotlivými triedami aktív.
Sny sú na to, aby sa splnili! Súhlasíte? Tak aký je ten váš? Dajte nám o ňom vedieť.
Netradičné? Bláznivé? Alebo len také vaše? Je úplne jedno, čo si iní myslia o vašich snoch. My vám s ich napĺňaním pomôžeme.