Informácie o ustanovených požiadavkách na prístupnosť poskytovaných služieb pre osoby so zdravotným postihnutím a o súlade poskytovaných služieb s týmito požiadavkami.
Swiss Life Select Slovensko, a. s., so sídlom Green Point Offices blok H, Mlynské Nivy 49/II.16920, 821 09 Bratislava, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III., oddiel Sa, vložka č. 4102/B, IČO: 36752606, DIČ: 2022350198, IČ DPH: SK2022350198 (ďalej len „Poskytovateľ“) v súlade s ustanovením § 6 Zákona č. 351/2022 Z.z. o prístupnosti výrobkov a služieb osobám so zdravotným postihnutím v platnom znení (ďalej len „Zákon“), v súlade s Nariadením vlády Slovenskej republiky č. 283/2023 Z. z. zo dňa 06. júla 2023 a v súlade so Smernicou (EÚ) 2019/882 Európskeho parlamentu a Rady o požiadavkách na prístupnosť výrobkov a služieb zo 17.04.2019 (ďalej len „Nariadenie“), týmto informuje verejnosť o ustanovených požiadavkách na prístupnosť poskytovanej finančnej služby v zmysle ustanovenia § 3 písm. l.) Zákona (ďalej len „Služba“) a o súlade poskytovaných Služieb Poskytovateľom Služby s týmito požiadavkami.
Predmet súladu
Toto vyhlásenie o prístupnosti sa vzťahuje na Služby Poskytovateľa, najmä na informácie publikované na webovom sídle Poskytovateľa dostupné na adrese https://www.swisslifeselect.sk, ako i verejne dostupné služby pre klientov prostredníctvom online aplikácie FiLiP (webová verzia portálu FiLiPdostupná na adrese https://mojfilip.sk).
Snahou Poskytovateľa je zabezpečiť prístupnosť služieb pre všetkých používateľov, vrátane osôb so zdravotným postihnutím, v súlade s platnými právnymi predpismi a normami pre digitálnu prístupnosť.
Stav súladu
Služby Poskytovateľa spĺňajú minimálne požiadavky na prístupnosť. Poskytovateľ reflektuje na najnovšie technológie, ktoré majú dopad na Predmet súladu a implementuje ich s prihliadnutím na zabezpečenie ich funkčnosti aj pre používateľov so zdravotným postihnutím. Aktívne pracuje na identifikácii a odstránení bariér, ktoré by mohli brániť k ich plnohodnotnému prístupu k informáciám a službám.
Opis spôsobu, akým Služby Poskytovateľa spĺňajú ustanovené požiadavky na prístupnosť služieb pre osoby so zdravotným postihnutím
- informácie sú poskytované v prístupných formátoch, v písme primeranej veľkosti, typu, s dostatočnýmkontrastom a použitým formátovaním;
- obsah v textových formátoch, môže byť použitý na vytvorenie alternatívnych asistenčných formátov prezentovateľných používateľom rôznymi spôsobmi a prostredníctvom viac než jedného zmyslového kanála, najmä za použitia špeciálneho softvéru a hardvéru určeného pre osoby so zdravotným postihnutím;
- netextový obsah je sprevádzaný alternatívnymi popismi;
- webový obsah, a online aplikácie súnadizajnované tak, aby boli funkčné, ovládateľné, zrozumiteľné a spoľahlivé;
- komunikácia Poskytovateľa smerom navonok, vrátane kontaktných miest a kanálov Poskytovateľa (napríklad: telefonické kontaktné miesta, oficiálne e-mailové komunikačné kanály, komunikačné kanály na sociálnych sieťach) je dostupná a prístupná relevantnými komunikačnými spôsobmi.
Neprístupný obsah
Niektoré časti webového sídla a online aplikácií Poskytovateľa nemusia spĺňať všetky podmienky prístupnosti, najmä obsah publikovaný pred nadobudnutím účinnosti Nariadenia. Poskytovateľ však priebežne vykonáva audit obsahu a pracuje na zlepšeniach, ktoré zahŕňajú (ale nie súobmedzené výlučne na):
- Zabezpečenie textových alternatív pre všetky netextové prvky (obrázky, grafy).
- Opravu duplicitných odkazov a zabezpečenie jasných popisov pre všetky odkazy.
- Zlepšenie štruktúry nadpisov (H1-H6) pre lepšiu navigáciu.
- Zabezpečenie správnej štruktúry tabuliek, vrátane nadpisov a hlavičiek.
- Doplnenie textových prepisov alebo titulkov k video obsahu.
- Zabezpečenie dostatočného kontrastného pomeru medzi textom a pozadím.
- Poskytovanie informácií o cieľovej akcii odkazov a aktuálnom stave ovládacích prvkov.
Aktuálny súlad webového sídla Poskytovateľa je 99% a online aplikácie webového portálu FiLiP 96% (stav k 24.06.2025). Prvky webového sídla a online aplikácie FiLiP, ktoré aktuálne podliehajú revízii a ktorých súlad sa plánuje v budúcnosti sú:
- Zabezpečenie vyššieho kontrastu textových elementov umiestnených nad obrázkami, prípadne farebnými pozadiami (napríklad v obrázkoch, či na tlačidlách).
- Úprava zvyšných ARIA elementov a ARIA atribútov.
- Úprava zobrazenia menu v tzv. „landmark“ regióne.
- Úprava poradia výberu prvkov alternatívnym ovládaním webu pomocou klávesnice, dostupnosť či zobrazenie tohto výberu.
- Zjednotenie popisov polí formulárov s príslušným obsahom polí.
- Povolenie priblíženia a oddialenia obsahu tam, kde to aktuálne nie je možné.
- Úprava názvov aktívnych interaktívnych elementov.
Na základe preskúmania sú webové sídlo a online aplikácie Poskytovateľa v mnohých bodoch, s vyššie uvedenými požiadavkami, v súlade. Poskytovateľ však aktívne pracuje na odstránení uvedeného nesúladu.
Neprimeraná záťaž
Poskytovateľ aktuálne nezaznamenal prípady, ktorý by boli definovateľné ako Neprimeraná záťaž, podľa Nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 283/2023 Z. z. zo dňa 06. júla 2023.
Pripomienky a kontaktné informácie
Všetok novo publikovaný obsah po nadobudnutí účinnosti Nariadenia, tj. po 28.06.2025 je vytváraný v súlade so Zákonoma v súlade s Nariadením. Ak však narazíte (najmä na starší) obsah a máte návrhy na jeho zlepšenie alebo potrebujete informácie, ktoré nie sú dostupné v prístupnej forme, prosíme, kontaktujte Poskytovateľa na niektoromz nižšie uvedených kontaktoch:
- Swiss Life Select Slovensko, a. s.
Green Point Offices blok H
Mlynské Nivy 49/II.16920
821 09 Bratislava - slovensko@swisslifeselect.sk
- +421 232 118 760
Vaša spätná väzba je pre nás, ako Poskytovateľa, dôležitá a pomáha nám zlepšovať prístupnosť našich služieb.
Našou prioritou je poskytovať komplexné finančné riešenia, ktoré sú šité na mieru individuálnym potrebám a cieľom našich klientov. Veríme, že prístupné webové sídlo a online aplikácie sú kľúčové pre poskytovanie kvalitných služieb všetkým.
Dátum vypracovania a dátum revízie
Toto vyhlásenie bolo vypracované formou sebahodnotenia, dňa 24. 06. 2025. Posledná revízia prebehla dňa 24. 06. 2025.
Riešenie podnetov
Užívatelia majú, v prípade nespokojnosti s odpoveďou Poskytovateľa na ich podnety, právo obrátiť sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu, ktorá je vecne príslušným orgánom na riešenie podnetov v súvislosti sprístupnosťou Služieb na základe tohto vyhlásenia.
Adresa Slovenskej obchodnej inšpekcie:
- Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
Bajkalská 21/A
P. O. BOX 29
827 99 Bratislava