Už aj poisťovne zareagovali na pandémiu COVID-19. Niektoré zapracovali do zdravotných dotazníkov nové otázky. Snažia sa tak zistiť, či záujemca o poistenie nie je aktuálne nakazený koronavírusom. Druhá zmena prináša klientom väčší komfort, a to v podobe online nahlasovania poistných udalostí.

Hlavne_video_jachta_youtube_thumbnail

Sny sú na to, aby sa splnili! Súhlasíte? Tak aký je ten váš? Dajte nám o ňom vedieť.

Hlavne_video_heliport_youtube_thumbnail

Netradičné? Bláznivé? Alebo len také vaše? Je úplne jedno, čo si iní myslia o vašich snoch. My vám s ich napĺňaním pomôžeme.

Už aj pri uzatváraní zmlúv o životnom poistení zisťujú niektoré poisťovne, či klienti aktuálne netrpia ochorením COVID-19. Do zdravotných dotazníkov pridali otázky, ktoré im pomôžu odhaliť, či klient v čase podpisu zmluvy nemá príznaky alebo nie je pozitívny na toto ochorenie. „Urobila tak napríklad poisťovňa Youplus Insurance International AG a Kooperativa,“ vymenúva Peter Mocker, poistný analytik spoločnosti Swiss Life Select Slovensko.

Ostatné poisťovne ako Allianz – Slovenská poisťovňa, ČSOB poisťovňa, Generali Poisťovňa, Uniqa poisťovňa či Wüstenrot poisťovňa momentálne s úpravou zdravotného dotazníka nepočítajú. Spoliehajú sa totiž na základnú podmienku pri uzatváraní životného poistenia, podľa ktorej musí byť človek pri dojednávaní zmluvy zdravý.
 

Poisťovne sa snažia zistiť, či záujemca o poistenie nie je aktuálne nakazený koronavírusom.

Klienta s koronavírusom nepoistia
Preto, ak je klient pozitívny na COVID-19, poisťovne nebudú návrh na uzatvorenie poistnej zmluvy životného poistenia akceptovať. Pokiaľ klient prekoná ochorenie bez následkov, poisťovne k nemu budú po vyliečení pristupovať štandardne a poistenie bude môcť uzatvoriť. „Zamlčať príznaky, či vedome klamať v zdravotnom dotazníku o potvrdenej pozitivite, by som samozrejme neodporúčal. Okrem toho, že poisťovňa má právo odmietnuť poistné plnenia, hrozí aj riziko trestného stíhania za poistný podvod,“ dodáva Peter Mocker. 


Poisťovne sa snažia väčšiu udalostí riešiť online
Vo väčšine slovenských poisťovní už klienti môžu nahlásiť poistnú udalosť online. Stačí vypísať elektronický formulár, naskenovať a nahrať príslušné dokumenty, a je to vyriešené. „Aj keď boli poisťovne v digitalizácii procesov vždy ďalej ako banky, pandémia aj tu posúva online služby na vyššiu úroveň. A to nielen pri samotnom dojednávaní poistenia, ale aj pri likvidácii poistných udalostí, čo zvyšuje komfort a rýchlosť vybavenia,“ hodnotí analytik Swiss Life Select Slovensko.

Ak ale aj napriek tomu potrebujete pomoc pri uzatváraní poistenia, alebo pri riešení škodovej udalosti, neváhajte sa na nás obrátiť, naši kolegovia vám pomôžu, aby ste vy mohli žiť život podľa vlastných predstáv.
 

Povedzte nám o vašich želaniach, snoch a cieľoch

Našimi klientmi sú šikovní, aktívni ľudia, ktorí sa dokážu nadchnúť pre to čo robia tak v osobnom, ako aj pracovnom živote. Ak patríte medzi nich, radi vás podporíme. Dohodnite si bezplatné stretnutie a zistite aké benefity získate, ak zveríte svoje peniaze profesionálom, ktorých starostlivosť o financie baví.

Mladým stačí, aby si sporili málo, aby mali zaujímavý dôchodok.

Tlačové správy

Dôležitá informácia pre mladých: Stačí málo peňazí, aby ste si našetrili na zaujímavý dôchodok

Predstavte si, že máte možnosť pravidelne investovať desatinu svojho príjmu iba počas desiatich rokov. Kedy by ste s tým mali začať, aby ste si našetrili na zaujímavý dôchodok?

Čítať ďalej
Dušan Moskaľ našiel vďaka práci finančného sprostredkovateľa ideálny work-life balance.

Životné témy

Dušan Moskaľ: „Vytvoríš si pasívny príjem, ktorý ti pípne na účet, aj keď celý mesiac nepracuješ“

Dušan Moskaľ, Exkluzívny finančný sprostredkovateľ Swiss Life Select robí finančného sprostredkovateľa od vysokej školy. Dnes namiesto práce 12/7 našiel work-life balance - pol roka pracuje a pol roka cestuje. Vďaku za svoj úspech prejavuje tak, že pomáha prostredníctvom charitatívnej organizácie Lions Club tým, ktorí to najviac potrebujú.

Čítať ďalej
Vnuk a stará mama sa tešia, že existuje spôsob, ako by mohli mať obaja vyšší dôchodok.

Tlačové správy

Vyšší dôchodok pre mladých z II. piliera a udržateľnejší dôchodok pre starších z I. piliera

Nevýhodou druhého piliera je, že efekty zloženého úročenia, ktoré zabezpečia veľa peňazí na dôchodky, sa prejavia až po veľmi dlhom čase. Nevýhodou prvého piliera, že potrebuje vyzbierať veľa peňazí v súčasnosti, čo v rámci odvodov ide na úkor druhého piliera. Čo ak by ale odvody boli prerozdelené inak pri mladých a starších sporiteľoch?

Čítať ďalej
ako by mal štát skutočne pomáhať s bývaním_opt

Tlačové správy

Ako by mal štát skutočne pomáhať Slovákom s bývaním

Avizovaná podpora vlády pre ľudí, ktorým výrazne narástli úroky na hypotéke, je len zanedbávanie podpory bývania na Slovensku. Radšej by sa mala vláda zamerať na prevenciu vo forme štátnej prémie pri stavebnom sporení, podporu nájomného bývania či administratívnu podporu developerov pri bytovej výstavbe.

Čítať ďalej
Manželia hľadajú spôsob, ako si znížiť splátku po zvýšení úrokovej sadzby hypotéky.

Tlačové správy

Ako si znížiť splátku, keď vám banka zvýši úrok na hypotéke?

Banky zvyšujú sadzby hypoték. V priebehu niekoľkých dní upravili sadzby tri banky. V reči čísel to znamená, že na splácanie 100-tisícovej hypotéky je potrebné pripraviť o desať až štyridsať eur mesačne viac.

Čítať ďalej
Záleží, ako budete sporiť svojim deťom na budúcnosť.

Tlačové správy

Záleží na tom, kde a ako sporíte deťom na budúcnosť

Niekto začne s budovaním finančného piliera pre potomka hneď s jeho príchodom na svet. Iný si jeho dôležitosť uvedomí po nejakom čase a ďalší sa zobudí až krátko pred tým, ako dieťa peniaze potrebuje. Pritom dĺžka trvania sporenia pre deti je rozhodujúcim parametrom.

Čítať ďalej