„Po neživotnom poistení a investíciách postupne digitalizujeme životné poistenie a dôchodky. Od dnešného dňa môžu naši sprostredkovatelia dojednávať plne digitálne zmluvy životného poistenia už s tretím partnerom. Verím, že tento príklad urýchli procesy aj v ostatných inštitúciách,“ hovorí člen predstavenstva Swiss Life Select Slovensko Michal Faltičko.

Hlavne_video_jachta_youtube_thumbnail

Sny sú na to, aby sa splnili! Súhlasíte? Tak aký je ten váš? Dajte nám o ňom vedieť.

Hlavne_video_heliport_youtube_thumbnail

Netradičné? Bláznivé? Alebo len také vaše? Je úplne jedno, čo si iní myslia o vašich snoch. My vám s ich napĺňaním pomôžeme.

Prečo je pre vašu spoločnosť dôležitá digitalizácia?
V prvom rade ide o záväzok trvalej udržateľnosti, ktorý sme si ako spoločnosť dali. Kedysi sme spracúvali a skladovali tony papiera so značným dopadom na životné prostredie. Dnes napredujeme na jasne zadefinovanej ceste k plne bezpapierovej spoločnosti. Čo má samozrejme výhody tak pre sprostredkovateľov, klientov, ako aj obchodných partnerov.

Napríklad aké?
Sprostredkovateľ je pri práci veľmi efektívny. Vytvára ponuku vo všetkých relevantných inštitúciách súčasne. Dokonca aj kombinované riešenia samostatného životného poistenia a samostatnej investície. Alebo povinného zmluvného poistenia a havarijného poistenia. A zadáva klientove údaje len raz. Tie sa potom zdieľajú vo finančnej analýze potrieb klienta, kalkulačkách, interných systémoch, klientskom portáli FiLiP alebo pri generovaní povinnej zmluvnej dokumentácie. Pritom sprostredkovateľ nemá veľký priestor spraviť chybu. Nič neposiela na centrálu na spracovanie ani do inštitúcie. Nemusí objednávať, skladovať ani  kontrolovať aktuálnosť žiadnych dokumentov. Centrála tak môže postupne transformovať back office z nahadzovačov zmlúv na klientsku podporu a kvalifikovanejšiu pomoc obchodnej sieti.

Čo to prináša klientovi?
V prvom rade rýchlejšie a pohodlnejšie spracovanie zmlúv, ktoré plnia jeho očakávania na ceste za životom podľa vlastných predstáv. Komplexný prehľad všetkých riešení v klientskom portáli vždy poruke aj vďaka mobilnej aplikácii, ktorú spustíme vo veľmi krátkom čase. A v neposlednom rade lepšiu starostlivosť zo strany sprostredkovateľa, ktorý má viac času venovať sa klientom, lebo nie je zaťažený administratívou.

2021_12_21_michal_falticko_portret_v2
Občas mi príde komické, keď sa za digitálneho lídra označí spoločnosť, ktorá v životnom poistení dokáže porovnať ponuku troch poisťovní.

Spomínali ste aj finančné inštitúciu. Ako to pomáha im?
Aj na ich strane je back office, ktorý zmluvy spracováva, oceňuje a nahadzuje do systému. V prípade chyby sa generuje papierová alebo v lepšom prípade elektronická intervencia, ktorú je potrebné odoslať, vybaviť, niekedy urgovať a následne spracovať. To všetko sa dá odbúrať kontrolou dát na našej strane už pri uzatváraní zmluvy a automatickým založením dokumentácie priamo v systéme inštitúcie. Zvyšujeme tak rýchlosť spracovania a inštitúciám tiež minimálnou chybovosťou šetríme náklady.

Trh sa všeobecne digitalizuje, v čom sa líšite oproti konkurencii?
Občas mi príde komické, keď sa za digitálneho lídra označí spoločnosť, ktorá v životnom poistení dokáže porovnať ponuku troch poisťovní. My vieme porovnať všetky relevantné ponuky a v troch poisťovniach aj zmluvu plne bezpapierovo uzatvoriť. Ako jediní vieme online dojednať dôchodkové zmluvy druhého a tretieho piliera. To je mimo štandard, za ktorý dnes už považujem bezpapierové dojednávanie poistenia majetku, áut a sprostredkovanie investícií. Okrem toho vieme v klientskom portáli spájať bežné účty zo šiestich bánk a klasifikovať transakcie do spending reportu. Máme teda plnohodnotne implementovanú európsku smernicu PSD2. Väčšina z našich konkurentov o tom zatiaľ len rozpráva ako o vízii. Veľmi nám v tomto smere pomáha podpora švajčiarskeho akcionára Swiss Life. Projekty sa u nás robia minimálne na úrovni strednej a východnej Európy, preto si ich vieme dovoliť, aj keď sú veľmi nákladné.

Spomínali ste plnohodnotné online dojednanie životného poistenia v troch poisťovniach. Prečo iba v troch?
Bohužiaľ, ostatné poisťovne nie sú pripravené. S niektorými partnermi sa k tejto téme stretávame roky a nevieme sa posunúť. Sami sú prekvapení ako sme v digitalizácii ďaleko. Pre nás je to priorita. Technicky sme veľmi flexibilní a plníme aj najvyššie štandardy digitálnej bezpečnosti. Inak by predsa banky s nami nezdieľali informácie o bežných účtoch, ak o to klienti prejavia záujem.

Vôbec ste nespomenuli oblasť hypoték. Ako postupujete v tomto smere?
Myslím, že už je čas, aby sa banky konečne rozhýbali. Rozumieme, že oblasť úverov na bývanie limituje legislatíva a najmä podpis záložných zmlúv na nehnuteľnosti je veľmi citlivá téma, kde je opatrnosť na mieste. Ale generovanie online žiadostí o úver na bývanie a elektronické odovzdanie prvotnej dokumentácie mal byť už dávno štandard. Opäť, my sme pripravení a bankám to aj neustále pripomíname. Teraz je loptička na ich strane.

Voľné pracovné pozície v Swiss Life Select

Manažér

Chcete si vytvoriť vlastný tím a budovať spolu s ním vlastné podnikanie? Táto pozícia je určená práve pre vás. Zanechajte nám svoj kontakt, aby sme sa s vami mohli čím skôr spojiť.

Premium konzultant

Chcete budovať vlastné podnikanie a stať sa expertom vo svete financií? Staňte sa premium konzultantom. Zanechajte nám svoj kontakt, aby sme sa s vami mohli čím skôr spojiť.

2025-5-12-spravny-cas-na-investovanie-TIT-opt

Tlačové správy

Je správny čas na investovanie?

Investori si dnes kladú otázku: ide o udalosť opakujúcu sa raz za päť, desať či dvadsať rokov? Poklesy na akciových trhoch majú globálny charakter a ich veľkosť nás vrátila o jeden rok späť v čase. Ide iba o začiatok dlhotrvajúceho poklesu alebo s pokračovaním poklesu sa už nedá počítať? Je ten správny čas na investovanie?

Čítať ďalej
Pavol Hajduk bývalý hokejista a súčasný spolupracovník Swiss Life Select pripravuje v kancelárii finančné riešenia pre klientov.

Životné témy

Bývalý hokejista Pavol Hajduk: „Práca s klientom je ako hokejový zápas. Snažíme sa dosiahnuť spoločné víťazstvo“

Na korčuliach s hokejkou v ruke stojí od 6 rokov. V zápasoch sa postavil aj proti takej hviezde ako je fenomenálny Alexander Ovečkin. Dnes si už hokej zahrá iba rekreačne, ale prácu s klientmi prirovnáva k zápasu, v ktorom majú s klientami rovnaký cieľ – spoločné víťazstvo. Práve preto si Pavol Hajduk, Exkluzívny finančný sprostredkovateľ senior myslí, že kariéra v Swiss Life Select je ideálna pre športovcov, ktorí končia aktívnu kariéru.

Čítať ďalej
Starý muž meria s vnučkou jablko v jablkovom sade.

Tlačové správy

Dôchodok je ako dobre vysadená záhrada. Chce čas, ale potom sa odmení úrodou

Záhrada s ovocnými stromami, kríkmi, ovocím a zeleninou, kde sa plody dajú zbierať priebežne počas roka, je zmysluplná predstava trávenia času a to nielen na dôchodku. Stačí k tomu správne načasovanie výsadby jednotlivých rastlín, aby boli plody dostupné na dôchodku. Rovnako to funguje aj so sporením na dôchodok.

Čítať ďalej
Ilustračný obrázok, ktorý zobrazuje platbu v obchode prostredníctvom platobnej karty a terminálu.

Blogy

Nahradiť hotovosť nie je len o technológiách. Je to predovšetkým o dôvere

Dnes môžeme zaplatiť za online verziu časopisu či veľký nákup v supermarkete kartou alebo mobilom v priebehu niekoľkých sekúnd. Nájomné a účty za elektrinu uhradíme okamžite cez internet banking. Znamená to, že hotovosť je zastaraná? Ekonómovia Martin Brown a Arina Wischnewsky ponúkajú svoj pohľad na budúcnosť platieb v rozhovore.

Čítať ďalej
Atmosféra na investičnej konferencii Swiss Life Select.

Tlačové správy

Investičná konferencia Swiss Life Select Slovensko 2025

Ako efektívne investovať v dynamicky sa meniacom svete? Aké trendy budú formovať globálne trhy v najbližších rokoch? Práve týmto témam sa venovali renomovaní spíkri z popredných investičných spoločností BlackRock, Invesco či Amundi na Investičnej konferencii Swiss Life Select Slovensko 2025.

Čítať ďalej
Muž nakupuje čokoládu v supermarkete.

Tlačové správy

Inflácia, ktorú si na cenovke hneď nevšimnete

Aj keď platíte za svoj obľúbený výrobok stále rovnakú cenu, platíte viac. Ako je to možné? Znižuje sa napríklad jeho hmotnosť. Kým niektorí výrobcovia o tom spotrebiteľov vôbec neinformujú, iní v rámci svojej komunikácie (zaujímavo) vysvetľujú svoje kroky.

Čítať ďalej