Spoločnosť Fincentrum sa mení na Swiss Life Select Slovensko. Ide o zavŕšenie dvojročného procesu transformácie firmy po jej akvizícií švajčiarskym finančným koncernom Swiss Life. Rebranding chce spoločnosť využiť aj ako príležitosť na posun kvality finančného sprostredkovania na Slovensku na švajčiarsku úroveň.

„Budujeme novú firmu s využitím viac ako 160-ročného medzinárodného know-how nášho strategického partnera. Prinášame nové procesy, digitalizáciu, lepšie investičné riešenia, vyšší dôraz na kvalitu servisu pre klientov. Máme rozpracované projekty na štyri roky dopredu. Každý z nich nás posunie skokovo vpred. Zo západnej Európy vieme z prvej ruky kam bude náš trh smerovať v budúcnosti. To nám dáva jasný náskok, ktorý sa v čase bude len zväčšovať,“ hovorí predseda predstavenstva a generálny riaditeľ novej spoločnosti Swiss Life Select Slovensko František Dragúň.

Na trhu finančných služieb sa čoraz väčší dôraz kladie na profesionalitu, pridanú hodnotu a riešenia šité na mieru. Silný zahraničný akcionár tak spoločnosti môže pomôcť rýchlo rásť. „V skupine Swiss Life investície neprebiehajú na lokálnej úrovni. Keď prinášame inovácie, tak vždy minimálne na úrovni strednej a východnej Európy. Aj preto sme ako jediní zatiaľ dokázali implementovať smernicu PSD2 a spustiť multibankingovú aplikáciu s piatimi bankami,“ vysvetľuje F. Dragúň.

Zameranie na bonitnú klientelu
Swiss Life definuje svojich klientov ako aktívnych ľudí, ktorí chcú žiť život podľa vlastných predstáv a ktorí potrebujú podporu v oblasti financií. Aj na Slovensku sa chce preto Swiss Life Select v budúcnosti zameriavať viac na bonitných klientov a byť aj prvou voľbou pre finančných profesionálov.

„Našimi riešeniami už dnes konkurujeme slovenským privátnym bankárom. Napriek tomu aktívne pracujeme na tom, aby sme nielen privátnej, ale aj prémiovej retailovej klientele prinášali investičné ponuky, ktoré sú napríklad v Rakúsku dostupné len investorom so vstupnou investíciou nad 500 tisíc eur. To je jednoducho pridaná hodnota silného strategického akcionára, ktorý nás dokáže posunúť do pozície lídra určujúceho nové trendy,“ naznačuje F. Dragúň.

Dôraz na kvalitu sprostredkovania
Švajčiarska značka na slovenskom trhu už láka aj nových záujemcov o spoluprácu. Či už ide o profesionálov z bankovej, poistnej či investičnej sféry. „V čase, keď banky a poisťovne na Slovensku prepúšťajú a rušia po-bočky, my hľadáme nové, kvalitné posily. A dávame záruku stability a ďalšieho osobného rozvoja. Ale kla-dieme veľký dôraz na kvalitu. Nerobíme hromadný nábor, ale výber,“ pripomína predseda predstavenstva.

Pripravený na ďalšiu expanziu
Akvizícia Fincentra na slovenskom trhu rozhodne nie je posledná. Švajčiarska finančná skupina vidí na trhu veľký potenciál rastu, preto hľadá možnosti ďalších investícií. „Pre Swiss Life bol vstup na Slovensko tiež zaujímavou skúsenosťou. Našli tu nápady, zanietených ľudí a ťah na bránu, ale aj veľký hlad klientov po nadštandardných službách. Po dvoch rokoch je jasné, že sa im na Slovensku páči a chcú ďalej expandovať aj kúpou ďalších kvalitných firiem,“ uvádza F. Dragúň.

Swiss Life je švajčiarskou finančnou skupinou založenou v roku 1857. Má rating A+ a pozitívnym výhľadom od agentúry Standard & Poor´s. Jej akcie sa obchodujú na švajčiarskej burze. Starostlivosť o financie poskytuje viac ako štyrom miliónom klientov na celom svete. Za rok 2019 dosiahla čistý zisk 1,2 miliardy švajčiarskych frankov.

shutterstock_1330231166 (1)

Blogy

Ako by malo vyzerať dobré investičné portfólio?

Otázka, ktorú si skôr či neskôr položí každý začínajúci investor. Asi vás neprekvapí, že odpoveď nie je taká jednoduchá – podobne ako pri chudnutí, aj tu fungujú rôzne stratégie podľa toho, aká je vaša východisková situácia a čo chcete dosiahnuť. Dobrou správou však je, že existujú pravidlá, ktoré vám pomôžu sa v tvorbe portfólia aspoň základne zorientovať.

Čítať ďalej
DSC00202cmyk2

Životné témy

Martin Sýkora: „Klientom aj spolupracovníkom chcem dopriať život podľa ich predstáv“

Vedie úspešný tím finančných sprostredkovateľov, s ktorými pracuje tak, aby naplnili sľub, ktorý kedysi dali svojim klientom. Dlhodobo sa o nich starať a zabezpečovať servis. V tom vidí regionálny riaditeľ Swiss Life Select, Martin Sýkora, svoje poslanie. Porozprával nám o tom, ako ho napĺňa práca, ale aj maľba alebo turistika na Azorských ostrovoch.

Čítať ďalej
Meghan_Daum_16_9

Životné témy

Sebarealizácia je založená na sebauvedomení

Prečo tak veľa ľudí nechce mať deti? 16 žien a mužov sa podelilo so svojimi pohnútkami v knihe americkej spisovateľky Meghan Daum. Sú to rozhovory o egoizme, kariére a odvahe ísť proti prúdu.

Čítať ďalej
shutterstock_367080149 (1)

Blogy

Čo má spoločné investovanie do akcií s otvorením kaviarne?

Viac, ako by ste si možno po prvom zamyslení povedali. Cieľom oboch je zisk, pri oboch musíte prevziať určitú mieru rizika a obom by ste mali venovať čas. Tieto aktivity sa pritom nijak nevylučujú, práve naopak. Investovanie vám vie pri podnikaní pomôcť, aby ste dosiahli požadovaný zárobok a mohli tak žiť život podľa vlastných predstáv.

Čítať ďalej
shutterstock_478732903 (1)

Blogy

Investícia do startupov ako čerešnička na vrchole portfólia

Každý z nás má inú predstavu o tom, ako chce začať napĺňať svoje vytýčené ciele. Demokratizácia technológií uľahčila prístup k rôznym typom investičných príležitostí, ktoré ľuďom umožňujú budovať svoje vysnívané portfólio. Správne nastavená investičná stratégia môže zahŕňať aj rizikovejšie aktíva, ako napríklad akcie startupov, ktoré sú pre mnohých lákadlom na vstup do sveta investovania. Nemali by však tvoriť dominantnú časť finančného majetku. Riziko bankrotu začínajúcich firiem je totiž príliš veľké a často sa aj naplní.

Čítať ďalej
Sebastian_Thrun_Aufmacher_angesetzt_16_9

Životné témy

Sebastian Thrun: „Bude ťažké zmeniť svet bez optimizmu“

Sebastian Thrun vyvinul pre Google autonómne autá a digitálne okuliare a nedávno začal navrhovať elektrické lietajúce taxíky. Nemecký technologický vizionár je presvedčený, že umelá inteligencia zlepšuje svet a umožní nám viac sebarealizácie.

Čítať ďalej